lördag 28 april 2012

Besök av familj och vänner

Iförrgår hade vi lite av en släktträff här på Hematologen...

Min bror Robert var redan här, min Goa storebror! Så underbart att få rå om honom i lugn och ro...

Min fina lillasyster Elin har också varit här hos mig ett par dagar tidigare!

Helt underbart att få träffa sina syskon så här på tu man hand i vuxen ålder...

Vår vanliga vardag brukar vara väldigt full av våra älskade barn när vi ses! Visst är det roligt att träffas med barnen också! Men även om de är söta de små liven så är det trevligt att få tid att prata i lugn och ro!

Synd bara att omständigheterna är så trista! Iallafall var alltså min bror här och sedan kom min pappa, mamma och min kära make Stefan hit i förrgår!

Den dagen hann jag även med skiktröntgen och strålning av tumören som sitter på axeln.

Jag och familjen gick på nya Qx huset, eller vad det nu heter!

Det är i det huset som jag får min strålbehandling, ett väldigt fräscht hus, med snygg inredning och fina konstverk!

Vi pratade och hade trevligt, sedan for alla hem utom min mamma som sovde hos mig till igår!

Innan hon for hem var hon rar som vanligt och gick och köpte fika så att jag skulle ha nåt att bjuda på när Charlotte och Susanne skulle komma!

Det hade hon inte behövt göra direkt...

När de kom hade de med sig en hel laddning med gofika från Ainas och hembakat fika från rara Agneta, som dessutom skickade med en jättefin akvarellmålning som hon gjort själv!

Tack Agneta om du läser det här, den var superfin!

Det var så trevligt att få besök av er tjejer!!! Så gulligt av er att köra ända hit för min skull!

Jag uppskattar det jättemycket!

Kram på er!

Senare på kvällen kom Stefan hit också! Det är också väldigt uppskattat att få mysa med kära maken!

Idag vaknade jag och halva tungan var avdomnad och när jag sträcker ut den är den alldeles sned...

Läkaren ville röntga hjärnan trots att jag röntgade den bara för några dagar sedan! Men det var då inget fel i hjärnan, tackolov! Tiden får väl visa vadsom ska ske!

Jag har dessutom fått extra blod och trombozyter idag!

Egentligen är det ju helt sjukt att man kan leva och ha ett värde som ligger på 19 när ett normalt värde är 250! Men uppenbarligen så går det ju!

Vi smet ut en liten stund från lassa idag på em. och då hade vi turen att hinna träffa min kära svåger Johan på en liten pratstund! Det var trevligt!

En liten hälsning till kära svägerskan Marit som också varit förbi här i veckan; hoppas att ni tog er till lokalen i helgen!

Kram till er alla!

9 kommentarer:

  1. Svar
    1. All kärlek och massor med kramar till er alla<3 Stort tack för att Elliot får vara hos er och ha det toppen bra! Det är ju också tack vare dig som det finns en blogg överhuvudtaget<3

      Radera
  2. Fint med en blogg :-)
    Alla våra tankar finns hos dig. Hela tiden.
    Nu hämtar Tobbe Melle, hoppas de får en bra stund.
    Kärlek.
    /Marit (som inte vet hur jag får till en kommentarsprofil än)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jätte snällt av Tobbe att hämta honom! Han tyckte att det var trevligt! Massor med kramar till er alla<3

      Radera
  3. så underbart att du har många fina runt dig som kommer och hälsar på.
    jag har sagt det förr men säger det igen du är en kämpe Lina och tillsammans blir ni starka du/ ni kommer att fixa det härför Du ska VINNA denna match.
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  4. Goaste vännen! Det var så kul att få en pratstund och få se dig! Det gör vi om när du får komma hem! Tänker på dig! Kram! /S =)

    SvaraRadera
  5. Det var så trevligt att få besök av er! Jag kände mig nästan hemma igen! Kram<3

    SvaraRadera
  6. Det var hur mysigt som helst att få hälsa på dig - det gör vi gärna om igen!!!
    Kram /C

    SvaraRadera