måndag 14 maj 2012

Hemlagad pizza!

Fredag kväll fick vi äntligen göra Hembakt pizza tillsammans i Linders familj! Jag har legat i Umeå och längtat efter det i tre veckor och tillslut blev det möjligt!

Kan låta som det allra banalaste man kan tänka sig; att det inte är särskilt märkvärdigt! Men för oss är det ganska stort att för det första få vara tillsammans och att sedan få baka pizzan ihop... Ja med avbrottet av en personal från viol, som kom för att ge mig insulin så var det rätt nära en normal fredagskväll tillsammans om man bortser från allt annat!

På lördagen kom de från viol igen och gav trombozyter och tog prover men det funkade toppen! Skönt att slippa fara till lassa på helgen!

Vi kunde dessutom ha främmande samtidigt som jag fick behandling!

Brorsan Robert, Fredrik G och Mattias M var hit och surrade och Fikade en stund!

Snälla Katarina vallade mig på en liten promenad på vitberget, alltid lika trevligt med en pratstund med rara dig!

På söndagen var jag på promenad med Melwin han ställde upp trots att han tyckte att jag gick sakta, sjukt trist hur snabbt mina muskler i benen har förtvinat...

En tår i ögat av oro vad som väntar? Men jag har tagit upp fighten tänker inte ge mig utan kamp!

Men om jag pressar mig endast det lilla för mycket så straffar det sig tydligt med vidrig smärta när jag ska sova!

Det gäller att hitta en lagom nivå och sedan öka med myrsteg!

Melwin lärde sedan Milton att cykla utan stödhjul! Helt otroligt hur fort det kan svänga! Milton hade fötterna nere på asfalten och det såg ut att vara långt ifrån att vara nära att han skulle klara det. Men 5 minuter senare cyklade han helt själv och startade stannade och vände ja allt gick hur bra som helst!

Sista stödhjulen borttagna i vår familj känns både bra men samtidigt lite sorgligt! På ett sätt vill jag ju att han alltid ska vara liten! Men tiden måste ju få gå också...

Kära mor och far var förbi oss och pratade, alltid lika trevligt!

Idag är svärmor och svärfar här! Svärmor lagar lunch god omelett och lassagne till middag!

Svärfar fixar lite ute och i källaren med Stefan! Toppen! Vi har även varit på lassa, tagit provet och fått trombozyter...

12 kommentarer:

  1. Så fint att vänner och släkt håller er sällskap. Tillvaron blir så mycket trevligare när man har nära och kära hos sig.
    Fortsätt kämpa.
    Kram K

    SvaraRadera
  2. Fint å lese at dere finner lysglimt mellom de mørke skyende. Stå på, vi heier på deg :-))

    SvaraRadera
  3. Sabrina Doughan14 maj 2012 kl. 20:10

    Hej rara glada Lina!
    Vad roligt att läsa att du är omgiven av så många fina människor.
    Jag vill jätte gärna komma och hälsa på dig men vill helst vänta tills du har blivit piggare.Fortsätt och njut av er tid tillsammans. Mycket fina bilder på er.
    Jag tänker på dig!
    Sabrina

    SvaraRadera
  4. Härligt att du får vara hemma och tanka kraft och energi! /Lisa S J

    SvaraRadera
  5. Jenny Andersson14 maj 2012 kl. 21:47

    det låter som ni hade en helt underbar fredag tillsammans med bakning av pizza. kämpa på du ska vinna kramar Jenny

    SvaraRadera
  6. Håller tummarna för dig Lina, du är verkligen en kämpe!!

    /Daniel W

    SvaraRadera
  7. Hej Lina. Är så imponerad av dig! Att du trots din hemska sjukdom kan se glädjen i det lilla! Jag känner dig inte men din blogg insperar mig, att njuta av dagen, av min man och barn. Hemmalagad middag även att sonen är pubert sur säger jag numera fler ggr om dagen hur mkt jag älskar hono
    Läste Amelia idag på tåget blev så berörd! Fortsätt kämpa så länge du vill och orkar<3 varm kram CyberMia

    SvaraRadera
  8. Vilken mysig fredag att samlas och göra pizza tillsammans är lika stort nöje som att äta den färdiga pizzan
    Det positiva beskedet ni fick i helgen blev ju bonus i helgmyset.
    Kram till er alla Berith

    SvaraRadera
  9. Så fina ni är! :o)) Du är fantastisk som kämpar på och jag hejar på dig med kropp och själ! Låter väldigt skönt att ha Viol som kan hjälpa, möjligheten till ett hemliv blir väl lite större på det sättet? Och att slippa stressmomentet att ha massor av tider någon annanstans, att passa.
    Skickar massor av stödjande och uppmuntrande kramar till hela familjen!
    Aina PS. Hmmm - den där hemlagade pizzan låter inte fel! :o) Ds.

    SvaraRadera
  10. Ellen Brorsson15 maj 2012 kl. 10:18

    Så mysigt att laga mat tillsammans. Det är de små stunderna som ger energi, tror jag. Massor med kramar till hela familjen <3

    SvaraRadera
  11. Hoppas att vi snart kan valla varandra igen! Så trevligt och mysigt med småpratandet (det finns verkligen oändligt med samtalsämnen när vi ses!) och hus- och trädgårdskiket.

    Hoppas också att du i dag kanske kan sitta vid husväggen och fånga lite sol medan maken severar dig en kopp Miss Saigon.

    Stor kram! /Katarina

    SvaraRadera
  12. Köpte Amelia idag och läste om er! :)) Så härlig bild, fylld av kärlek och bus! :))Styrke kramar till dig och familjen! <3 <3 <3 <3 <3

    SvaraRadera